Közös kabát - The same jacket

Thursday, February 14, 2019

*English text is in Italics.


Amikor még picike volt és hordoztam, a "közös kabát"-ról egészen más jutott eszembe. Azóta - fogalmam sincs hogyan és mikor - de "kicsit" megnőtt. És abszolút megható módon rajongója a varrományaimnak. 
Tehát amikor meglátta az új farmerdzsekimet, már biztosan tudta, hogy neki is kell egy. És persze lett is :) Tehát már várjuk a meleget, mert fotózás közben kis híján megfagytunk. 


A mintát most is egyik kedvenc tervezőm Rebecca Page szolgáltatta, ez itt a Kingston Jacket névre hallgató szabásmintája alapján készült. 
És ha elmesélem nektek a hátterét, akkor rögtön kiderül, miért is olyan különleges darabok ezek (azon kívül, hogy állati jó érzés, hogy még nem vagyok ciki és inkább büszkeség mint ciki velem egyforma kabátot hordani). Merthogy 4 generációs dzsekik láthatók a képen. 

Az anyaga teljesen szokványos farmer, amihez viszont találtam némi maradék piros szabadidő anyagot, amit még annak idején T nagymamája (az én anyósom használt a babaruha műhelyében). Aztán amikor olvastam a leírásban a dísztűzést és a különleges tűzőcérnákat, eszembe jutott felkutatni az én nagymamám cérnásdobozát (amit sajnos közel 20 éve megörököltem tőle), és ott találtam 3 spulni fehér cérnát. Látjátok? Még fa spulnira vannak tekercselve. És végre megtalálták a helyüket egy méltó projektben!  A képen az unokát és dédit összekötő cérna.


* When she was small (just a minute ago) we had the same jacket while she was travelling on my back in a mei tai. Now 'the same jacket' means something different - when she saw my new denim jacket she immediately decided to ask me for one. And I happily made a kids size. Now we are waiting for spring… 

The pattern is the Kingston Jacket designed by one of my favourites, Rebecca Page. And I want to tell you the background story for these jackets to explain why they are so unique and why they are 4-generation-jackets.(Plus I have to admit that I am really happy that I am still in the 'proud to be in the same jacket with her' cathegory. I hope it will last long before falling in the 'my mom is so embarrassing' one).

I found some simple denim for the jacket which I combined with some red futter inherited from my mother-in-law who had a baby clothing workshop long years ago. When I read the tutorial about decorating stitches and special stitching threads I went through my grandma's sewing box (which I inherited about 20 years ago) and I found these beauties. Can you recognize they are on wooden bobins? I was absolutely happy to find the perfect project for them.

0 comments: