Christmas pudding, cake pop, bonbon?

Thursday, December 18, 2014

Van itt minden, egyben :) Akik pedig megkóstoltak, voltak olyan kedvesek és finomnak titulálták. En meg ígértem receptet. Az igazság az, hogy az eredeti a cuppcake.hu oldalról jött, csak icipicit átalakult (meg egy kicsit elrontottam :))
De mivel az oldaluk úgy átalakult, hogy fél órámba került újra meglelni a receptet, gondoltam, felírom ide, így nekem is könnyen meglesz. De itt a link:
http://cuppcake.blog.hu/2011/11/15/hogyan_keszul_a_cake_pop
Szóval az én módosított változatom:
Az alap egy sacher piskóta:
100 g szobahőmérsékletű vaj
14 dkg étcsoki (nem bevonó, hanem normális)
1,5 ek nyírfacukor (igen, mi nem szeretjük édesen....)
4 tojás
7 dkg liszt
Csipet só
Vajat cukorral habosra kever, bele a só is, közben csokiolvasztás (nálam ez mindig gőz fölött). Majd tojásfehérje felver, közben csoki kicsit hűl. Csoki a vajas keverékbe, utána egyenként a tojsárgák, jó
alapos elkeverés. Majd bele a fehérje. Vegul pedig raszitalom a lisztet.
Vajazott tortaformába (nálam 26 cm-es, úgyhogy kellemesen lapos lesz), és sütőbe, 180 fok, néhány perc.

Krém:
(Eltoltam, mert túl sok lett... Cake pophoz kevesebb krém elég, mert ha túl lágy, leszédül a pálcikáról. Ezek még pont kibirták volna, csak én nem mertem buszon zötyögtetni őket az ezer cuccommal együtt. Zárójelben a sok krém adatai-ezt kóstoltátok, mögötte az, ahogy máskor szoktam és ahogy az eredeti recept írja)
(200 g mascarpone) 100 g mascarpone
(80 g vaj) 50 g vaj
(1 ek nyírfacukor?)ahogy jön, általában nem teszek cukrot
Jó habosra kikeverni, összemorzsolt tésztához adni, egy órára hűtő. Aztán golyókat formázni, fél óra hűtő, majd díszítés.
A mártáshoz 3:1:1 arányban használtam 70, 72 és 85%-os étcsokit. A Christmas pudding jelleget pedig marcipán adta meg. Fehérből amőba alakot nyújtottam (kb 1 mm vastagot max), rásimítottam azonnal a csokizás után. Majd hűtő. Addig kiszaggattam a zöld levélkéket. Először azt hittem, késsel kivagdosni jó ötlet, de nem volt az. Ronda és lassú, így tudnám jellemezni a folyamatot. Úgyhogy két kiszúróformát hívtam segítségül. Valahogy így:


A leveleket kevés vízzel ragasztottam a marcipánalapra, a bogyó meg piros cukormáz.

Boldog Adventet!


0 comments: