Pörgős szoknya kell! - She wanted a full skirt

Sunday, March 29, 2015

"Anyuc, úgy szeretnék egy pörgős szoknyát!"- szólalt meg egyszer, s nem tágított, újra meg újra elismételte. Több napon át. Hát egyik hajnalban kellett keresnem egy jó szabásmintát :) anyag volt, Robert Kaufman pöttyös, tavaly nyáron akart belőle ruha készûlni, de akkor még nem értékelte az ilyesmit,mígy aztán elmaradt.

A gumis derekú megoldást már gyerekkoromban sem kedveltem, így aztán végül igaz patchwork szoknya lett, zipzáros derékkal. A szabásminta szerkesztéséhez találtam egy pompás útmutatót (azóta elvesztettem :(), hipphopp készen lett. Félkört szabtam T méretében.

A derekához egyszínű anyagokat kerestem, mert mindenképp csíkos-pöttyös kombinációt akartam. Amilyen mázlim (és amilyen nagy anyagkészletem) volt, találtam is a fő anyag minden színéből egyszínű vásznat. Indulhatott hát a csíkok szabása, majd összevarrás, bélelés, és hipphopp készen is volt!

"Anyuka ez csodaszép! Köszönöm!"-közölte ő, majd a szobában fel-alá rohangálva ez kiabálta:"Tündér vagyok!tündér vagyok!"

Könnycsepp gördül.

(És másnap is, amikor kiderül, hogy rejtélyes okból nem lehet egyszínű gyerekharisnyát kapni....miért?!?!)

 

"Mum, I want a full skirt", she said and repeated it again and again. So I looked for a good oattern. Or at least a good guide to make my own pattern. I had some Robert Kaufman fabric from last summer. I bought it to sew a dress for her but last year she was not amazed by dresses. I did not sew. But now I was so happy to have it! Just perfect for a skirt!

The full skirt with a rubber band waist was never my cup of tea... I wanted a more sophisticated version so made a real patchwork skirt. These days I love dots and stripes together, so I decided to create a stripy fabric. Luckily (having sooooo big stash) I found fabric of every colour of the main piece (yellow, pink, blue, green, brown), so I just cut stripes, sew them together, put the zip in and voila! It was ready.

"Mum, that is beautiful! Thank you so much!" She said then strted to run up and down in the living room shouting 'I am a fairy! I am a fairy!'

Tears coming.

(And also the next day when it turned out that itis impossible to by plain coloured thights for children.... But patterned one with this skirt....no way! :()

 

0 comments: