Fasírt Kripli módra

Saturday, May 23, 2015

Újabb klasszikus "tilos"-t kívántam meg, de nagyon. Nagyon-nagyon. Annyira, hogy két hét alatt kétszer is készült, de legalább tökéletesedett a recept. Le is írom gyorsan, nehogy elfelejtsem :)

Epebeteg diétába szinte beleillő ebéd. Icipici csalás van benne, aki a lilahagymát apróra gyilkolászva se bírja, és akit kipurcant a fokhagyma, az hagyja ki. Ennyit csaltam, nem szeretném ugyanis, ha a gyerekeim minden íztől megrémülnének később, mint ismeretlentől...

 

Ja, és sikerült "light" darált húst szereznem, ahol 20% alatt van a zsírtartalom!!! :)

 

Fasírt:

 

Hozzávalók:

500 g darált sertéshús

500 g darált pulykahús

1 közepes lilahagyma

3 gerezd fokhagyma (együtt belenyomtam őket a késes robotgépbe és icipicire aprítottam)

1 tojás

2 teljes kiőrlésű kifli zsírszegény tejbe áztatva

1 teáskanál piros paprika

1,5 tk. Majoranna

1/2 tk. Bazsalikom

Nagy csipet só

 

Az egészet összekeverés után kicsi golyókká formáztam, teljes kiőrlésű zsemlemorzsába forgattam, tepsire pakoltam.

 

Olivaolaj spriccet kaptak (minimális mennyiség)

Légkeverésesen 180 fokon nagyon sokáig sütöttem. Kb. 30 perc. Ekkor megfordítottam őket, és 200 fokra kapcsoltam, mert már elegem volt a vacakolásból :) újabb 20 perc után (vagy amikor jó már a színe kivettem :))

 

Hozzá a petrezselymes krumpli természetesen zsír helyett minimális olivaolajon párolódott, a saláta meg nem uborka, hanem jég. (Lehetne normális is, de olyan szottyadtak voltak a saláták, hogy elképesztő). Sima ecetes lében, juj, de jó ebéd volt! :)

 

0 comments: