30 minutes Mum - bunny ears (nyuszifülek)

Wednesday, May 7, 2014

(Magyarul lent)

As now I am at home with two under two I realized that 30 minutes is the maximum time I have... on a very lucky day... :)

So I try to make some quick projects to feel the success immediately...

This was the first..exactly 30 minutes with design and sewing :)

 

This is what you need for two little girls to have Easter Bunny ears:

 

A pair of white tights (mine was 1-2yrs, which means that the biggers ears are good for my head too:)), pink fabric scraps, thread, a headband

I cut the feet parts off and made two bunny ears (by cutting ear shape pink fabric and sewed it on the feet parts which can be formed a bit to be more like ears...) they went to the headband (1 st done)

The bottom of the tights became the "hat" and the legs of it were sewed as ears again with the pink fabric. (2nd done)

Enough for my two little daughters :)

 

 

Két két év alattival a 30 perc egybefüggő idő az az álomhatár, amit elérni is csúcs, túlszárnyalni talán nem is lehetséges...

Hát, gondoltam, gyors projekteket is elkezdek a gyors sikerélmény reményében... Húsvétkor két pár nyuszifület a lányoknak. Például.

Hozzávalók: egy fehér harisnya (ez épp 1-2éves méret volt), némi rózsaszín anyag, egy hajpánt es cérna.

Levágtam a lábrészt, nyuszifülre szabtam és rávarrtam a rózsaszín anyagot. Az egészet ráöltöttem a hajpántra. Első kész :)

A harisnya popsi részéből lett a másik nyuszifül sapka része ( ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az én fejemre is simán jó lett ez a nyuszifül :)), a lábrészből meg a fülek. Elkötöttem a lábszárat fültővé, nyusziforma, rá a rózsaszín anyag és kész :) a második is.

Pont jó a két lurkónak :)

 

0 comments: