Jam - lekvár

Wednesday, July 16, 2014

Az úgy volt, hogy vettünk 10 kiló sárgabarackot, hogy majd lekvárt főzünk belőle, meg eszünk is valamennyit. Na, az lett a vége, hogy alig tudtam pár szemet megmenteni a lekvárhoz. Lett azonban barackleves, barackos clafoutis, rácsos süti barackkal, fordított barackos torta, kecskesajtos barackfalatkák, barackos gombóc és barackos pulykamell rizzsel.... És egy nagyon kevés (konkrétan 4 kicsi üveg) lekvár. Igazi barackos hét van mögöttünk. És én továbbra is imádom :)

És mivel a lekvárnak pompás volt az illata, B ma rögtön előállt a javaslattal, hogy süssünk palacsintát, mert a lekvárt azt ugye mindenképp meg kell kóstolni (nekem személy szerint annyira bejött, hogy szeretnék még barackot szerezni egy következő adag reményében). Tudni kell, hogy az én anyukám készíti a világon a legjobb baracklekvárt, így azzal nem akartam (és tudtam volna) felvenni a versenyt. Azonnal valami különlegesben gondolkodtam tehát, így kötöttem ki Ízbolygónál s az ő egyik lekvárját alakítottam át némiképpen.

Így néz ki az én variációm:

1,2 kg sárgabarack

9 e.kanál méz

1 vaniliarúd

1,5 t.kanál fahéj

0,5 dl Frangelico (mandulalikőr)

1 citrom leve

1zacsi Dzsemfix 3:1 (sajnos B nem kapott pektint)

Kimagoztam (Tval) a barackokat, fele botmixer alá, a massza és a maradék fél barackok vaslábosba, bele a kettévágott vaniliarúd, méz, fahéj, likőr és citromlé. Felforraltam, majd 3-4 percig rotyogtattam őket együtt, aztán üvegekbe, fejreállítottam, s megvártam, míg kihült. Hát már az illata is elképesztő lett :)

 

I am a fan of apricot jams. But as mum makes the best one on Earth I wanted to try myself with a speciality. At Izbolygo (link above) I found something on which I made some changes and created a wonderful yummi thing, called "my apricot jam".

Befor this we bought 10 kilos of apricots,but then I made apricot soup, apricot clafoutis, apricot upside down cake, apricot cake, apricot with goat cheese and apricot turkey, so we nearly ate up everything... This was the remain to try my skills:)

Update: this amount made 4 320 ml jars, but as we had a pancake night thee is only three left... :)

Recipe:

1.2 kg apricot

9 Tspoon honey

Vanilla

1.5 tspoon cinnamon

0,5 dl Frangelico

Juice of a lemon

Pektin or something to help with jams

Without seeds I crashed half of the apricots others went to my big iron pot in halves. Add everything, bring to a boil, boil for 3-4 minutes. Put them in jars,turn them upside sown and when they are cold, you can stor them in your pantry. Enjoy :)

 

0 comments: